Vooruit met de Geitenbok
Logo, naam en pay-off
Via dit project wordt het beter verwaarden van de geitenbok gestimuleerd. Het silhouet van de bok verschijnt trots en eigenwijs bovenaan, conform zijn karakter. De toevoeging van het takje versterkt dit. De kleuren en grafische elementen refereren naar kwaliteit in het slagers-ambacht. De titel is activerend en dit wordt versterkt door het gekozen font en de vervorming van de tekst.
Logo Diversen
Meneer Creëer maakt logo's voor vele bedrijven en instanties. Hierbij zoekt hij altijd naar de kern van een dienst of product en vertaald die in een helder en opvallend beeldmerk. Visuele slimmigheden maken het logo uniek, gelaagd en geven het logo het juiste karakter en een passende uitstraling...
Financial Health
Logo, naam en pay-off
Meneer Creëer bedacht voor een bureau, dat hulp biedt bij schulden, de naam: Financial Health. Deze positieve insteek komt ook tot uiting in het logo-ontwerp waarbij een lachende groene smiley op een muntje het beeldmerk vormt (refererend naar 'in-de-plus-staan').
Het bureau geeft begeleiding en concrete tips en tricks over hoe rond te komen en dat is nog een hele kunst.
Moestuincontainer
Logo
Moestuincontainer is een praktisch en ontzorgend systeem waarbij je thuis, op scholen, in bedrijven, etc zelf je eigen groente, fruit en kruiden kan telen. Hierbij wordt o.a. gebruik gemaakt van verrijdbare containers.
Meneer Creëer verbeelde dit door de tekst voor de naam zo te vervormen dat de suggestie van een bak ontstaat, afgemaakt door de kleurige groente en fruit die voor een frisse, gezonde en heldere uitstraling zorgen.
Art Loca
Logo
Art Loca is een plek waar mensen met een beperking bijeenkomen om zich te uiten d.m.v. theater, zang en beeldende kunst.
De openheid, kwetsbaarheid en echtheid waarmee dit gebeurt, is vertaalt in een figuur die zijn eigen 'theatergordijnen' opent en daarmee, wat er van binnen speelt, een podium geeft.
Corazon Projecten
Logo en pay off
Corazón Projecten maakt zich sterk voor een stad waarin er, op menselijke en sociale wijze, oplossingen worden gezocht voor lokale problemen.
Initiatiefneemster Cora Spaans zet zich hiervoor in met hart en ziel in. Dit alles wordt vertaald in het logo waarin samenwerking en medemenselijkheid centraal staat.
Zonnepark Zuyderzon/Expositorium
Logo, naam
In het logo voor een nieuw zonnepark in Flevoland refereren twee 'o-tjes naar de zon. De groene lijn staat voor het groene, platte landschap van Flevoland.
Voor de bijbehorende campagne ontwikkelde Meneer Creëer een Pop-Up Expo voor kinderen, waarvoor hij de naam Expositorium bedacht (Expositie/Laboratorium). Het logo is een speelse variatie op het logo van Zonnepark Zuyderzon.
Binnenbeeld
Logo, naam en pay-off
Binnenbeeld is een project waarbij je, door het maken van kunst, gespiegeld krijgt wat er in jou leeft. Je krijgt zicht op wie je bent en wat je wilt.
Meneer Creëer verbeelde dit d.m.v. een persoon die letterlijk en figuurlijk 'aan zichzelf werkt' en zichzelf langzaam maar zeker vorm geeft.
Leev
Logo en pay-off
Leev! is een organisatie die ouderen en minder validen stimuleert en ondersteunt om deel te nemen aan activiteiten buitenshuis.
De tekst in het logo is als het ware een doorkijkje naar de veelkleurige wereld van het uitgaan en het beleving daarvan. De pay-off is uitnodigend en benadrukt het samenzijn met anderen.
De Groene Reus
Logo
Voor regionale energie-coöperatie De Groene Reus ontwierp Meneer Creëer het logo en de huisstijl. Hierbij worden silhouetten gebruikt en elementen die refereren aan groene stroom, oog voor de toekomst, samenwerking en aandacht voor stad en land. De silhouetten komen uit de basis van het platte landschap van Flevoland.
Zie ook Pagina Ontwerp voor de gehele huisstijl
Belle Events
Logo
Belle Events organiseert events en feesten, met nadruk op multi-culturele ontmoetingen. Door de twee e's te kleuren en de tweede e te spiegelen ontstaat er een ontmoeting. Het vrolijke karakter hiervan wordt benadrukt door het gekozen lettertype, waarbij de e's staan voor lachende en pratende mensen.
Zie ook Pagina Ontwerp voor de gehele huisstijl
ZIPF
Logo
Zorginnovatie Platform Flevoland is op zoek naar innovaties in de zorg en ondersteunt ideeën en initiatieven op dit vlak. In het logo wordt 'het idee' verbeeld via een denkwolkje en wordt de naam in afkorting gebruikt. Het woord Zipf is hier bijna een geluid dat staat voor het ineens opkomen van een idee.
EPP Ter Aar
Logo
Een psycholoog houdt je een spiegel voor en helpt je om jezelf en je patronen te zien. Dit vertaalde Meneer Creëer door de spiegeling van zowel de mensfiguur, als de tekst. Ook door het verlichten en verzachten van de rechterhelft, ontstaat de suggestie van een spiegel. Een ongebruikelijk en daardoor opvallend logo.