ROC Flevoland
Campagne
Toen Meneer Creëer werd gevraagd om een opvallende campagne te bedenken ter promotie van de Open Dag van ROC Flevoland, die de doelgroep zou aanspreken, kwam hij met een spraakmakend idee. Op middelbare scholen door heel Flevoland, verschijnt een scooter met een chagrijnig kijkende man in een konijnenpak...
Flyers
Hij deelt, met grote tegenzin, flyers uit waaruit blijkt dat hij Henk is en dat hij nooit zijn best heeft gedaan een opleiding te vinden die bij hem past. Waardoor hem weinig anders rest dan een baan als ‘promotiekonijn’. Boodschap: Als je niet wilt eindigen als Henk, kom dan naar de Open Dagen van ROC Flevoland en kies een opleiding die bij je past en waar je lol in hebt...
Foto's en Filmpjes met Henk...
Op de andere kant van de flyer, worden de scholieren uitgedaagd om gekke foto's en filmpjes te maken met Henk. Hij moet doen wat ze zggen, het is immers zijn baan. De foto's en filmpjes kan men uploaden op een website om kans te maken Henk's scooter te winnen...
Filmpjes met Henk...
De scholieren maken hier dankbaar gebruik van en bedenken de raarste dingen voor Henk om te doen. Gekke dansjes, de bunny-hop door de aula, Henk in de blikvanger, etc...
Website
Door deze foto's en filmpjes te uploaden op de actie-website, maakt men kans op de scooter van Henk. Ook kan men vrienden en familie laten stemmen, zodat ook zij op de website terecht komen. Via een banner word er gelinkt naar meer informatie over de opleidingen van ROC Flevoland...
Social Media
Henk heeft ook z'n eigen social media kanalen op Twitter en Facebook. Hier geeft hij ook aan waar hij verschijnt, zodat de scholieren van tevoren kunnen bedenken, wat voor filmpje ze met Henk kunnen maken. Bovendien deelt menig Twitteraar en Facebook-er de ludieke ervaringen met Henk met hun volgers...
Online Banners
Op diverse relevante websites komt Henk ineens langsscheuren op z'n scooter... On-click gaat men naar de actie-website.
Posters en Advertenties
Op de scholen worden posters opgehangen en er worden advertenties geplaatst in de regionale en lokale dag- en weekbladen.
Henk gaat landelijk...
En tot slot krijgt de campagne nog landelijke free-publicity door een interview met Henk in dagblad Metro.
Al met al een niet-te-missen campagne die er voor zorgt dat de Open Dagen goed bezocht worden en dat de naamsbekendheid en likebility van ROC Flevoland een flinke boost krijgt onder de scholieren van Flevoland.