Casefilm over campagne en wedstrijd (24 min)
Dit resulteert in een brede campagne die 3 jaar lang loopt en waarbij honderden ideeën voor betere zorg worden ingezonden en tientallen gerealiseerd.
Er wordt slim gebruik gemaakt van diverse online en offline middelen die met elkaar verbonden waren en elkaar versterkten.
Over de wedstrijd en de campagne maakte Meneer Creëer (voorheen Meneer Campagne) de film hiernaast...
Provincie Flevoland
Campagne
Meneer Creëer bedacht en realiseerde in opdracht van Provincie Flevoland een uitnodigende campagne, waarbij gezocht werd naar ideeën die de zorg verbeteren.
Meneer Creëer noemt de campagne 'Betere zorg? Mijn idee! vanuit de wetenschap dat juist zorgontvangers en zorgverleners zelf het beste weten wat er beter kan...
Animatiefilm ter promotie van wedstrijd
Een belangrijk onderdeel van de campagne was deze infomercial, waarin de wedstrijd wordt uitgelegd en mensen worden geinspireerd om mee te doen...
Posters
In gezondheidscentra, ziekenhuizen, hogescholen, verzorgingshuizen en bij diverse andere organisaties, werden posters opgehangen. Op deze poster vertegenwoordigers van diverse doelgroepen met elk een voorbeeld van een al bestaande zorginnovatie...
Display's met boekjes
Daarnaast werden er op relevante locaties display's geplaatst met uitvouwbare boekjes op creditcard formaat.
Handig om mee te nemen, met aan de ene kant informatie over de wedstrijd en aan de andere kant de mogelijkheid om het als notitieboekje te gebruiken. Zodat je jouw idee kan opschrijven, zodra het tot je komt...
On- en offline advertenties
Er verschenen advertenties in diverse regionale en locale kranten en vakbladen betreffende, wetenschap en techniek.
Daarnaast werden er banners geplaatst op relevante websites die rechtstreeks leidden naar de website....
Website
Op de website beterezorgmijnidee.nl kon je jouw idee inzenden waarna het belandde op een prikbord.
Daar konden bezoekers het idee beoordelen en feedback geven. D.m.v. deze discussies konden de ideeën worden aangescherpt.
Ook kon men de ideëen delen via social media, waardoor er weer meer bezoekers naar de website kwamen, en men geïnspireerd raakte om ook zelf een idee in te sturen.
Verder waren er links naar de social media kanalen, waar verslag werd gedaan van alle bezigheden rondom de wedstrijd en de campagne...
Ingezonden ideeën op social media
Op de social mediakanalen van Betere zorg? Mijn idee! werd gelinked naar de ingezonden ideëen op het prikbord. Men werd opgeroepen te stemmen en te reageren op het idee en deze te delen...
Promotieteam
Er ging er een promotieteam op bezoek in de diverse gemeentes in Flevoland. Ze bezochten daar ziekenhuizen, hogescholen, verzorgingstehuizen,
zorgboerderijen, winkelcentra, etc om de boekjes uit te delen en te praten met mensen over hoe zorg volgens hen beter zou kunnen. Hiervan werden door Meneer Creëer foto's en filmpjes gemaakt en gedeeld via social media...
Wolkborden
Ook werden via social media foto's en filmpjes gemaakt van de doelgroep met het ideewolkje en de slogan 'Betere Zorg? Mijn idee!' om te illustreren dat juist zij de aangewezen personen zijn om met goede ideeën voor de zorg te komen.
Onderwijs
In samenwerking met diverse scholen in Flevoland werden er projecten gestart, waarbij de studenten zelf ideeën ontwikkelden voor betere zorg. Onderdeel hiervan waren professionele begeleiding en workshops vanuit de zorg- en innovatie-branche en samenwerking met zorginstellingen. In de laatste editie werd een aparte studenten-categorie in het leven geroepen.
Filmpjes 'op bezoek bij de winnaars'
Meneer Creëer ging op bezoek bij de eerdere winnaars om te kijken wat de status was van de innovatie en waar men zoal tegenaan liep. Deze filmpjes werden gedeeld via social media om nieuwe deelnemers te inspireren en motiveren.