Commercial
Er wordt een commercial gemaakt die wordt uitgezonden op nationale tv, via internet en op de beeldschermen in de McDonalds-vestigingen. In de call-to-action wordt verwezen naar de actie-website...
Ronald McDonald Kinderfonds
Campagne
Na het winnen van de ADCN/Microsoft Workshop maakten Meneer Creëer en copywriter Ralf van Wieringen deze campagne met als doel het werven van donateurs voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Het idee van een knuffel die tot leven komt en het verhaal van het zieke kind vertelt, kwam tot Meneer Creëer in een droom na het doorlezen van de briefing...
Banners
In banners op diverse websites (o.a. die van Microsoft) verschijnen ook andere knuffels die aandacht vragen voor hun zieke vriendjes... Ook deze linken door naar de actie-website.
Advertenties
Er verschijnen advertenties in landelijke dag- en weekbladen.
Website
Op de speciale actiewebsite vinden we alle knuffels weer terug in een geanimeerde carrousel op de home-page. Als je op ze clickt, vertellen ze het verhaal van hun zieke vriendje en hoe het Kinderfonds hier bij helpt. Uiteraard kan je hierna makkelijk doneren en je kan een e-card sturen met jouw favoriete knuffel...
Outdoor
Ook op de snelweg kan je deze 'aaibare ambassadeurs' tegenkomen...
Konijn te koop
Het door Meneer Creëer ge-caste konijn is nog steeds volop aanwezig. Door hem aan te schaffen, doneer je aan het Kinderfonds. Al meer dan 20.000 kinderen hebben hem in hun harten gesloten, wat mooi te zien is in een Facebook-actie waarin wordt gevraagd om samen met hem op de foto te gaan....